Start

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Witamy Wszystkich wiernych na stronie Parafii Matki Bożej Różańcowej w Koprzywnicy. Wierzymy, że stanie się ona szybkim źródłem informacji i pozwoli na jeszcze głębsze zjednoczenie we wspólnocie parafialnej.

Modlitwa do świętego Józefa, orędownika we wszelkich potrzebach i uciskach

sw jozef

Chwalebny święty Józefie, Oblubieńcze Maryi, pamiętaj o nas. Czuwaj nad nami, najmilszy nasz Stróżu. Wspieraj nas w dążeniu do świętości, Mężu sprawiedliwy. Zaopatruj nasze potrzeby duchowe i doczesne, najdroższy Karmicielu Przenajświętszego Dzieciątka Jezus.

Wierny Opiekunie, któremu został powierzony najdroższy Skarb nasz, Jezus, weź pod swoją opiekę i wstawiennictwo sprawę, którą Tobie polecam… Niech jej skutek będzie na chwałę Bożą i na pożytek naszych dusz. Amen.

Kościół pw. Matki Bożej Wspomożycielki Wiernych

Kaplica1a

Kościół pw. Matki Bożej Wspomożycielki Wiernych

Kalendarz

Brak wydarzeń w kalendarzu
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×

Wiadomość

Failed loading XML... EntityRef: expecting ';' EntityRef: expecting ';' EntityRef: expecting ';'

Życzenia Wielkanoc 2023

wielkanoc życzenia

TRIDUUM PASCHALNE ADORACJA NAJŚWIĘTSZEGO SAKRAMENTU KOPRZYWNICA 2023

TRIDUUM PASCHALNE ADORACJA NAJŚWIĘTSZEGO SAKRAMENTU KOPRZYWNICA 

 

WIELKI CZWARTEK

Od godz. 19.30 – do 21.00 – Adoracja Ogólna

Od godz. 21.00 – do 22.00 – Legion Maryi

Od godz. 22.00 – do 23.00 – Róże Różańcowe

WIELKI PIĄTEK

Od godz. 8.00 – do 9.00 – Rodziny Kapłanów i Koło Przyjaciół  Seminarium

Od godz.   9.00 – do 10.00 – Legion Maryi

Od godz. 10.00 – do 11.00 – Dzieci I Komunijne z rodzicami

Od godz. 11.00 – do 12.00 – Młodzież do Bierzmowania

Od godz. 12.00 – do 13.00 – Róża MBR

Od godz. 13.00 – do 14.00 – Róża MBNP

Od godz. 14.00 – do 15.00 – Róża MBF

Od godz. 15.00 – do 16.00 – Róża Św. Rodziny

Od godz. 16.00 – do 17.00 – Róża Św. Barbary

Od godz. 17.30 – do 18.00 – Droga Krzyżowa

Od godz. 20.00 – do 21.00 – Mężczyźni

Od godz. 21.00 – do 22.00 – Nauczyciele

Od godz. 22.00 – do 23.00 – Adoracja ogólna Młodzież  studiująca

WIELKA SOBOTA

Od godz. 8.00 – do 9.00 – Rodziny Kapłanów i Koło Przyjaciół  Seminarium

Od godz. 9.00 – do 10.00 – Legion Maryi

Od godz. 10.00 – do 11.00 – Dzieci I Komunijne z rodzicami

Od godz. 11.00 – do 12.00 – Młodzież do Bierzmowania

Od godz. 12.00 – do 13.00 – Róża Św. Rodziny

Od godz. 13.00 – do 14.00 – Róża MBF

Od godz. 14.00 – do 15.00 – Róża MBNP

Od godz. 15.00 – do 16.00 – Róża MBR

Od godz. 16.00 – do 17.00 – Róża Św. Barbary

Od godz. 17.00 – do 18.00 – Grupa Św. Józefa i Mężczyźni

Od godz. 18.00 – do 20.00 – Adoracja ogólna 

                                                                                                                                                                                            

Postanowienia wielkopostne - jak je wybrać?

Postanowienia wielkopostne - jak je wybrać?

1. Modlitwa

               Modlitwa jest jedną z najbardziej podstawowych praktyk chrześcijańskich. Pacierz, modlitwa Pismem świętym, liturgia, modlitwy charyzmatyczne, modlitwa myślna… Można wymieniać wiele jej rodzajów. Najważniejsze jest jednak to, że modlitwa to dialog dwóch osób. Dialog dwóch kochających się osób. Aby mówić o dialogu, te strony powinny się ze sobą spotykać, mieć na to czas oraz… znać się.

               Jak wygląda Twoja modlitwa? A może najpierw zastanów się, jak wygląda Twoja relacja z Najwyższym? Znajdujesz czas na spotkania z Nim w czasie niedzielnej Mszy świętej? Poznajesz Go w Jego słowie? Pragniesz przeróżnych z Nim spotkań? Rozmawiasz z Nim w ciągu dnia? Polecasz Mu to, co dla Ciebie ważne? Opowiadasz o porażkach i sukcesach? Dziękujesz za błogosławieństwo?

Spójrz na swoją modlitwę. Pomyśl, czego Ci w niej najbardziej brakuje. Co w Twoim życiu modlitwy – w budowaniu relacji z Bogiem – mogłoby być lepsze, piękniejsze? O co chcesz (i możesz) zawalczyć w ciągu tego Wielkiego Postu?

Przykładowe postanowienia

  • codziennie rano będę odmawiała jutrznię /lub np. wieczorem -nieszpory/kompletę,
  • praktyka modlitwy różańcowej – codziennie jedna tajemnica/jedna część,
  • chcę regularnie czytać Pismo Święte – będę codziennie czytać liturgię słowa,
  • przeczytam dokładnie jedną księgę Pisma Świętego w Wielkim Poście (koniecznie wybierz jaką!),
  • codziennie wieczorem będę rozważać fragment Ewangelii,
  • uczę się dziękczynienia – (np. w każdą środę) wybiorę się na 15-minutową Adorację, żeby podziękować za ubiegły tydzień albo będę codziennie zapisywać, za co jestem wdzięczna,
  • poznaję Jezusa – Msza święta co najmniej dwa razy na tygodniu (poza niedzielną),
  • chcę uświęcać każdą chwilę – będę odmawiać różaniec, gotując obiad lub modlić się przy różnych pracach (np. składając pranie, mogę oddawać Panu moich domowników, którzy te ubrania noszą),
  • będę chodzić na Gorzkie Żale/Drogę Krzyżową.

ORĘDZIE OJCA ŚWIĘTEGO FRANCISZKA NA WIELKI POST 2023 r.

ORĘDZIE OJCA ŚWIĘTEGO FRANCISZKA
NA WIELKI POST 2023 r.

 

 Asceza wielkopostna, itinerarium synodalne
 

Drodzy bracia i siostry!

Ewangelie Mateusza, Marka i Łukasza zgodnie opisują wydarzenie przemienienia Jezusa. Widzimy w nim odpowiedź Pana na niezrozumienie, jakie okazali mu jego uczniowie. Nieco wcześniej bowiem doszło do poważnej kontrowersji między Nauczycielem a Szymonem Piotrem, który po wyznaniu wiary w Jezusa jako Chrystusa, Syna Bożego, odrzucił Jego zapowiedź męki i krzyża. Jezus stanowczo go upomniał: „Zejdź Mi z oczu, szatanie! Jesteś Mi zawadą, bo myślisz nie na sposób Boży, lecz na ludzki!” (Mt 16, 23). A „po sześciu dniach Jezus wziął z sobą Piotra, Jakuba i brata jego Jana i zaprowadził ich na górę wysoką, osobno” (Mt 17, 1).

Ewangelia o Przemienieniu Pańskim jest głoszona co roku w drugą niedzielę Wielkiego Postu. Rzeczywiście w tym okresie liturgicznym Pan bierze nas ze sobą i prowadzi na miejsce odosobnione. Nawet jeśli nasze normalne obowiązki wymagają od nas pozostania w naszych zwykłych miejscach, przeżywając powszedniość często powtarzaną, a niekiedy nudną, to w okresie Wielkiego Postu jesteśmy zaproszeni do „wejścia na wysoką górę” razem z Jezusem, aby przeżyć wraz ze świętym ludem Bożym szczególne doświadczenie ascezy.

Asceza wielkopostna to usiłowanie, zawsze ożywiane łaską, do przezwyciężenia naszego braku wiary i oporów, żeby pójść za Jezusem drogą krzyżową. Tego właśnie, czego potrzebowali Piotr i inni uczniowie. Aby pogłębić naszą znajomość Nauczyciela, by w pełni zrozumieć i przyjąć tajemnicę boskiego zbawienia, realizowanego w całkowitym darze z siebie z miłości, musimy dać się Jemu prowadzić na miejsca odosobnione i w górę, odrywając się od przeciętności i próżności. Trzeba wyruszyć w drogę, drogę wiodącą pod górę, wymagającą wysiłku, ofiarności i koncentracji, jak wyprawa w góry. Te wymagania są ważne także dla procesu synodalnego, w realizację którego zaangażowaliśmy się jako Kościół. Warto, abyśmy podjęli refleksję nad tym powiązaniem, jakie istnieje między ascezą wielkopostną a doświadczeniem synodalnym.

Na „rekolekcje” na górze Tabor Jezus zabiera ze sobą trzech uczniów, wybranych by byli świadkami wyjątkowego wydarzenia. Chce, aby to doświadczenie łaski nie było indywidualne, lecz wspólne, jak zresztą całe nasze życie wiary. Za Jezusem idzie się razem. I razem, jako Kościół pielgrzymujący w czasie przeżywamy rok liturgiczny, a w nim Wielki Post, idąc z tymi, których Pan postawił obok nas jako współtowarzyszy podróży. Podobnie jak w przypadku wejścia Jezusa i uczniów na górę Tabor, możemy powiedzieć, że nasza wielkopostna droga jest „synodalna”, ponieważ odbywamy ją razem na tej samej drodze będąc uczniami jedynego Nauczyciela. Wiemy bowiem, że On sam jest Drogą, a zatem – zarówno w drodze liturgicznej jak i synodalnej – Kościół nie czyni nic innego, jak tylko coraz głębiej i pełniej wchodzi w tajemnicę Chrystusa Zbawiciela.

I dochodzimy do punktu kulminacyjnego. Ewangelia opowiada, że Jezus „przemienił się wobec nich: twarz Jego zajaśniała jak słońce, odzienie zaś stało się białe jak światło” (Mt 17, 2). Tu jest „szczyt”, cel podróży. Po wejściu, przebywając z Jezusem na wysokiej górze trzem uczniom zostaje dana łaska ujrzenia Go w Jego chwale, jaśniejącego nadprzyrodzonym światłem, które nie pochodziło z zewnątrz, ale promieniowało z Niego samego. Boskie piękno tej wizji było nieporównywalnie większe niż jakikolwiek trud, jaki uczniowie mogliby podjąć, wchodząc na Tabor. Podobnie jak w każdej trudnej górskiej wyprawie: w miarę wchodzenia trzeba skoncentrować spojrzenie na ścieżce, ale panorama, która otwiera się na końcu, zaskakuje i odpłaca swoim cudem. Także proces synodalny często wydaje się żmudny i chwilami możemy się zniechęcić. Ale to, co czeka nas na końcu, to niewątpliwie coś wspaniałego i zaskakującego, co pomoże nam lepiej zrozumieć wolę Boga i naszą misję w służbie Jego królestwa.

Doświadczenie uczniów na górze Tabor zostaje dodatkowo ubogacone, gdy obok przemienionego Jezusa pojawiają się Mojżesz i Eliasz, uosabiając odpowiednio Prawo i Proroków (por. Mt 17, 3). Nowość Chrystusa jest wypełnieniem Starego Przymierza i obietnic: jest nierozerwalnie związana z dziejami relacji Boga ze swoim ludem i odsłania jej głęboki sens. Podobnie proces synodalny jest zakorzeniony w tradycji Kościoła, a jednocześnie otwarty na nowość. Tradycja jest źródłem inspiracji do poszukiwania nowych dróg, unikania przeciwstawnych pokus stagnacji i improwizowanego eksperymentowania.

Zarówno ascetyczna droga wielkopostna, jak i ta synodalna, mają za cel przemianę, tak osobistą, jak i eklezjalną. Przemianę, która w obu przypadkach znajduje swój wzór w przemienieniu Jezusa i dokonuje się dzięki łasce Jego paschalnego misterium. Aby takie przemienienie mogło się w nas w tym roku dokonać, chciałbym zaproponować dwie „ścieżki”, którymi można pójść, by wejść razem z Jezusem i razem z Nim osiągnąć cel.

Pierwsza odnosi się do nakazu, jaki Bóg Ojciec kieruje do uczniów na górze Taborze, gdy ci kontemplują przemienionego Jezusa. Głos z obłoku mówi: „Jego słuchajcie” (Mt 17, 5). Pierwsza wskazówka jest więc bardzo wyraźna: słuchać Jezusa. Wielki Post jest czasem łaski na ile słuchamy Tego, który do nas mówi. A jak do nas przemawia? Przede wszystkim w Słowie Bożym, które Kościół ofiarowuje nam w liturgii: nie pozwólmy, by padło ono w pustkę. Jeśli nie zawsze możemy uczestniczyć we Mszy Świętej, czytajmy czytania biblijne dzień po dniu, także z  pomocą internetu. Oprócz Pisma Świętego, Pan przemawia do nas w braciach i siostrach, zwłaszcza w obliczach i historiach tych, którzy potrzebują pomocy. Ale chciałbym też dodać inny aspekt, bardzo ważny w procesie synodalnym: słuchanie Chrystusa dokonuje się także przez słuchanie naszych braci i sióstr w Kościele, przez to wzajemne słuchanie, które w niektórych fazach jest głównym celem, ale które zawsze pozostaje niezbędne w metodzie i stylu Kościoła synodalnego.

Słysząc głos Ojca, „uczniowie, upadli na twarz i bardzo się zlękli. A Jezus zbliżył się do nich, dotknął ich i rzekł: «Wstańcie, nie lękajcie się!» Gdy podnieśli oczy, nikogo nie widzieli, tylko samego Jezusa” (Mt 17, 6-8). Oto drugie wskazanie na ten Wielki Post: nie chronić się w religijności składającej się z nadzwyczajnych wydarzeń, z sugestywnych doświadczeń, w obawie przed stawieniem czoła rzeczywistości z jej codziennymi zmaganiami, jej trudnościami i sprzecznościami. Światło, które Jezus ukazuje uczniom, jest przedsmakiem chwały paschalnej i ku niej trzeba zmierzać, idąc za „Nim samym”. Wielki Post jest ukierunkowany na Paschę: „rekolekcje” nie są celem samym w sobie, ale przygotowują nas do przeżywania męki i krzyża z wiarą, nadzieją i miłością, aby dotrzeć do zmartwychwstania. Także proces synodalny nie powinien nas łudzić, że dotarliśmy do celu, gdy Bóg daje nam łaskę niektórych mocnych doświadczeń komunii. Także i tam Pan powtarza nam: „Wstańcie i nie lękajcie się”. Zejdźmy na równinę i niech łaska, której doświadczyliśmy, podtrzymuje nas w byciu budowniczymi synodalności w zwyczajnym życiu naszych wspólnot.

Drodzy bracia i siostry, niech Duch Święty ożywia nas w tym Wielkim Poście w naszym wchodzeniu na górę z Jezusem, by doświadczyć Jego Boskiego blasku i w ten sposób, umocnieni w wierze, abyśmy mogli podążać drogą razem z nim, który jest chwałą swego ludu i światłem pogan.

Rzym, u św. Jana na Lateranie, 25 stycznia 2023 r., w święto Nawrócenia św. Pawła Apostoła.

FRANCISZEK

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE 2023

 REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

KOPRZYWNICA PARAFIA MATKI BOŻEJ RÓŻAŃCOWEJ

23.02. – 25.02.2023r.

 

Czwartek  - 23.02.2023r. 

Koprzywnica- godz. 8.00. Msza Św. – nauka ogólna

Łukowiec - godz. 16.00. Msza Św. – nauka ogólna

Koprzywnica - godz. 17.30. Msza Św.  – nauka ogólna

 

Piątek - 24.02.2023r.

Koprzywnica - godz. 7.30 – Droga Krzyżowa

Koprzywnica- godz. 8.00. Msza Św. – nauka ogólna

Łukowiec - godz. 15.30 – Droga Krzyżowa 

Łukowiec - godz. 16.00. Msza Św. – nauka ogólna

Koprzywnica - godz. 17.00 – Droga Krzyżowa

Koprzywnica - godz. 17.30. Msza Św.  – nauka ogólna

 

Sobota - 25.02.2023r.  - SPOWIEDŹ ŚW.

Koprzywnica – od godz. 8.00. do godz. 9.00

Godz. 9.00 – Msza Św. nauka ogólna

Łukowiec - od godz. 15.00 do godz. 16.00

Łukowiec - godz. 16.00 Msza Św. – nauka ogólna

Koprzywnica -  od godz. 16.00. do godz. 17.30

Godz. 17.30 Msza Św. – nauka ogólna

ds caritas sdm Opoka

Liturgia dnia

Msze św. i nabożeństwa

W niedziele : 800, 1200, 1700

W dni powszednie: 700, 1700 

W okresie od 1 lipca do 1 września

Msza Św. wieczorowa na tygodniu o godz. 1700

Łukowiec: 1000,

Nabożeństwa cotygodniowe:

Środa -  do Św. Józefa

Sobota – Nowenna do MBR

I Czwartek miesiąca

I Piątek miesiąca

I Sobota miesiąca

13 Dzień miesiąca

Kancelaria czynna:

  • po Mszy św. porannej i wieczorowej
  • po Mszy św. porannej i wieczorowej
  • po Mszy św. porannej i wieczorowej
  • po Mszy św. porannej i wieczorowej
  • po Mszy św. porannej i wieczorowej
  • -
  • -

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 1768

Wczoraj 4830

W tym tygodniu 26052

W tym miesiącu 94837

Ogółem 1523322

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem